Στις 2 Μαΐου 1945, δυο φαντάροι σκαρφάλωσαν σε ένα τεράστιο μισογκρεμισμένο κτήριο και στερέωσαν στον εξώστη του ένα κοντάρι με ένα κόκκινο πανί, ραμμένο όπως-όπως από τρία τραπεζομάντηλα. Ένας πολεμικός φωτορεπόρτερ ονόματι Γεβγένι Χαλντέι τους απαθανάτισε. Το στιγμιότυπο τυπώθηκε σε εκατομμύρια αντίτυπα, δημοσιεύτηκε σε ολόκληρο τον κόσμο. Το μήνυμα ήταν εκκωφαντικό, δοξαστικό. Η σοβιετική σημαία κυμάτιζε στο Ράιχστανγκ. Το Βερολίνο είχε καταληφθεί. Ο ναζισμός είχε ηττηθεί στην καρδιά του.
Πόσες ανορθογραφίες δεν θα μπορούσαν να ανιχνευτούν, πόσα φάλτσα… Η φωτογραφία κάθε άλλο παρά αυθόρμητη ήταν. Mέχρι κάστινγκ είχε κάνει ο Γεβγένι Χαλντέι για να διαλέξει τα “μοντέλα” που του άρεσαν περισσότερο. Η φωτογραφία είχε ρετουσαριστεί –είχαν εκ των υστέρων προστεθεί στο φόντο της καπνοί εκρήξεων. Κυρίως δε είχε σβηστεί από τον δεξί καρπό τού πίσω στρατιώτη το δεύτερο ρολόι του –ένα ρολόι το οποίο πιθανότατα είχε εκείνος βουτήξει από κάποιον Γερμανό.
Φαντάζεστε πώς κάποιος θα αφηγούνταν το περιστατικό αποδομώντας τον μύθο, εκμηδενίζοντας τη λάμψη του: Στέλεχος της σοβιετικής προπαγάνδας με κάμερα Λάικα ανά χείρας αγγαρεύει περιερχόμενους πλιατσικολόγους και σκηνοθετεί την εικόνα ενός θριάμβου, ο οποίος στην πραγματικότητα δεν σημαίνει παρά την αντικατάσταση του ναζιστικού από τον κομμουνιστικό ολοκληρωτισμό. Για να μην προσθέσουμε ότι το παλικάρι με τα δυο ρολόγια λέγεται Αμπντουλχακίμ Ισμαϊλοβ και ανήκει στη μικρή τουρκογενή εθνότητα των Κουμούκων. Τι δείχνει λοιπόν η φωτογραφία; Έναν άρπαγα μουσουλμάνο να καμαρώνει στην καρδιά της Ευρώπης!
Εάν φρίξατε με την παραπάνω ερμηνεία, άλλο τόσο πρέπει να φρίξετε με το ψήφισμα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για την Ογδοηκοστή Επέτειο από την Έναρξη του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, το οποίο εγκρίθηκε από 535 παρόντες. Όχι επειδή όσα αναφέρει είναι αναληθή. Αλλά επειδή αλλοιώνεται –παραχαράσσεται– το μεδούλι της Ιστορίας.
Διαβάστε όλο το άρθρο στο www.capital.gr
Ο κ. Χρήστος Χωμενίδης είναι μέτριος συγγραφέας και ακροκεντρώος φιλελές ή φιλελέφτ ή κάτι που έχει αυτοπροσδιοριστεί και εμείς δεν έχουμε καταλάβει τι ακριβώς είναι αυτό.