Η ανωτερότητα δεν βρίσκεται στο χρώμα, στη φυλή, στα σωματικά χαρακτηριστικά, την κουλτούρα ή στο έθνος. Η ανωτερότητα βρίσκεται στην τάκουα (θεοσέβεια), στην ευσέβεια και την υπακοή προς τον Κύριο. Ο Ύψιστος λέει:
يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُم مِّن ذَكَرٍ وَأُنثَىٰ وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا ۚ إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِندَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ ۚ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ
«Ω άνθρωποι! Σας έχουμε πλάσει από έναν άνδρα και μια γυναίκα, και σας κάναμε σε λαούς, έθνη και φυλές για ν’ αναγνωρίζει ο ένας τον άλλο. Πράγματι, ο πιο τιμημένος από σας, για τον Αλλάχ, είναι ο πιο ενάρετος/θεοσεβής (αυτός που έχει τάκουα). Και ο Αλλάχ είναι Παντογνώστης και καλά πληροφορημένος (για όλα τα πράγματα)» {Κοράνι 49.13}
Ο Προφήτης Μουχάμαντ صلى الله عليه وسلم είπε:
يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّ رَبَّكُمْ وَاحِدٌ وَإِنَّ أَبَاكُمْ وَاحِدٌ أَلا لا فَضْلَ لِعَرَبِيٍّ عَلَى عَجَمِيٍّ وَلا لِعَجَمِيٍّ عَلَى عَرَبِيٍّ وَلا لأَحْمَرَ عَلَى أَسْوَدَ وَلا أَسْوَدَ عَلَى أَحْمَرَ إِلا بِالتَّقْوَى إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ
Ω άνθρωποι, ο Κύριος σας είναι Ένας και ο πατέρας σας (Αδάμ) ένας. Ο Άραβας δεν πιο ενάρετος και πιο τιμημένος από έναν ξένο (μη Άραβα), ούτε ένας ξένος είναι ανώτερος από έναν Άραβα, ούτε ένας άσπρος είναι ανώτερος από έναν μαύρο, ούτε ένας μαύρος ανώτερος από έναν άσπρο. Εκτός (η ανωτερότητα έγκειται στο στοιχείο) της θεοσεβείας (υπακοής προς τον Αλλάχ). {Σου’άμπ αλ Ιμάν, νο. 4706, αυθεντικό}
Η ανθρώπινη καταγωγή προέρχεται από έναν άνδρα, τον Αδάμ (αλειχι σαλάμ) και από μια γυναίκα, την Εύα. Ακόμα και ο άθεος, ο οπαδός του δαρβινισμού, δεν μπορεί παρά να υποχρεωθεί να δεχτεί ότι προέρχεται από την ίδια πηγή η τον κοινό πρόγονο.
Ο Αλλάχ ο Ύψιστος μας έπλασε σε έθνη και φυλές για να αναγνωρίζουμε (λιταάραφου) ο ένας τον άλλον, όχι να εναντιωνόμαστε ο ένας στον άλλον με βάση τα φυλετικά μας χαρακτηριστικά. Η διαφορετικότητα όμως είναι δώρο από τον Δημιουργό και σε καμία περίπτωση δεν λειτουργεί ως κριτήριο για το ποιος είναι καλύτερος η ανώτερος από τον άλλον. Σαφώς και υπάρχει το κριτήριο της ανωτερότητας, αλλά σίγουρα δεν βρίσκεται στα εξωτερικά μας χαρακτηριστικά, στη φυλή, το έθνος η την καταγωγή μας. Δεν σε κάνει καλύτερο άνθρωπο αν είσαι Έλληνας η Κινέζος, καλύτερο άνθρωπο σε κάνει εάν πιστεύεις στον Δημιουργό σου, υπακούς τις εντολές του και μένεις μακριά από τις απαγορεύσεις του.
Ο Προφήτης Μουχάμαντ صلى الله عليه وسلم είπε:
إِنَّ اللَّهَ لَا يَنْظُرُ إِلَى صُوَرِكُمْ وَأَمْوَالِكُمْ وَلَكِنْ يَنْظُرُ إِلَى قُلُوبِكُمْ وَأَعْمَالِكُمْ
«Πράγματι, ο Αλλάχ δε βλέπει την εμφάνιση σας (φυλετικά χαρακτηριστικά) ούτε τον πλούτο σας (εάν είσαι φτωχός η πλούσιος), αλλά βλέπει τις καρδιές σας και τις πράξεις σας» {Μούσλιμ, νο. 2564}
Το κριτήριο λοιπόν της ανωτερότητας βρίσκεται στο ποιος είναι υπάκουος και ενάρετος προς τον Ύψιστο και όχι αν κάποιος είναι μαύρος, άσπρος, κίτρινος, πλούσιος, φτωχός, εργοδότης η εργαζόμενος και ούτω κάθ’ εξής.
Η προγονολατρεία και η καυχησιολογία για το έθνος και τη φυλή στο Ισλάμ είναι χαρακτηριστικό άγνοιας (Τζαχιλία). Γιαυτο και απαγορεύεται αυστηρά σε έναν Μουσουλμάνο να ενστερνίζεται εθνικιστικές απόψεις και ιδεολογίες. Βεβαίως, δεν υπάρχει αμφιβολία, και είναι φυσικό, να αγαπά κάποιος την πατρίδα του, το μέρος που γεννήθηκε, αυτό όμως δεν πρέπει να τον οδηγήσει σε κανέναν εξτρεμισμό με το να υποστηρίζει την οικογένεια του, την φυλή του, την χώρα του, αδικώντας τους άλλους και ακόμα χειρότερα να συμβιβάζεται με τις θρησκευτικές του υποχρεώσεις.
Όπως είπε και ο Προφήτης صلى الله عليه وسلم:
مَنْ قُتِلَ تَحْتَ رَايَةٍ عُمِّيَّةٍ يَدْعُو عَصَبِيَّةً أَوْ يَنْصُرُ عَصَبِيَّةً فَقِتْلَةٌ جَاهِلِيَّةٌ
«Αυτός που πεθαίνει για την σημαία/λάβαρο του φυλετισμού η καλώντας στον φυλετισμό έχει πεθάνει σε κατάσταση Τζαχιλία (προΙσλαμικής άγνοιας) {Μούσλιμ, νούμερο 1850}.
وصلى الله وسلم وبارك على نبينا محمد